May 21, 2013
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

 Health Home >>  >>   

Green tea, coffee may lower stroke risk: Study

Written by: QMI Agency
Mar. 19, 2013

Regularly drinking green tea and coffee may lower your risk of having a stroke, a new study has found.

Researchers studied 83,269 Japanese men and women for an average of 13 years.

They found those who drank at least one cup of coffee a day had a 20% lower risk of stroke compared to those who drank coffee less regularly, while people who drank at least four cups of green tea daily had a 20% less chance of stroke.

Previous studies have found green tea may lower the risk of heart disease, but haven't looked at stroke risks on a large scale.

Ad
The study authors said green tea may help because it contains the antioxidant catechins, which has an anti-inflammatory effect.

Coffee, on the other hand, contains chlorogenic acid, which cuts the chances of stroke by curbing the risk of developing Type 2 diabetes.

The study is published in the American Heart Association journal Stroke.

View more news


Did you find what you were looking for on our website? Please let us know.

The contents of this site are for informational purposes only and are meant to be discussed with your physician or other qualified health care professional before being acted on. Never disregard any advice given to you by your doctor or other qualified health care professional. Always seek the advice of a physician or other licensed health care professional regarding any questions you have about your medical condition(s) and treatment(s). This site is not a substitute for medical advice.

© 1996 - 2013 MediResource Inc. - MediResource reaches millions of Canadians each year.